解答
21. In her speech, she offered several (c) examples to suport her ideas. a. expelling b. compelling c. repelling d. impelling expel 追い出す、吐き出す、発射する、 compel 強制する、compelling 有無を云わせぬ、 repel 追い払う impel 追いやる、駆り立てる、 -pel には「押す」の意味が含まれている。 22. Mr. Chen cautioned (d) adopting the plan. a. along b. to c. at d. against caution against 49ページ 23. It was such an excellent report that Mrs. Tyler (d) the fact that it had been turned in late. a. oversaw b. overwhelmed c. overruled d. overlooked oversee 見張る、監督する、管理する、 overwhelm 圧倒する、 overrule 支配する、無効にする、 overlook 見晴らす、見落とす、 24. She uses a time-management chart (c) how much time she should spend on each project. a. in determination b. determines c. to determine d. determination of 25. Throwing litter from car is (b) by law. a. forbidding b. prohibited c. inadmissible d. permissive forbid, prohibit 禁止する litter (名詞)ごみ、(動詞)散らかす、 inadmissible 許せない、承認しがたい permissive 寛大過ぎる (ごみを車から投げ捨てることは法律で禁止されている) という文です。 forbid, prohibit 共に “禁止する”ですが、 ここでは、「is + 過去分詞 + by 」 の受動形です。 過去分詞が必要です。